

111NY

*Peter O'Reilly  
Hm - 061-76533*

*Hm  
Bell E.  
Chomule  
061-6332121*

OSTH: LM1/NYK      NOVEMBER 4TH, 1978      NSG: OAC  
TO: TIME MEDICINE  
FROM: LONDON      BY: WHITE  
SLUG: TEST TUBE BACKLASH      EOH:

*re: attention  
Hm -  
Rockdale - 0706 -  
523500*

*Hm  
attention*

EDWARDS IS A PHYSIOLOGIST, NOT A PSYCHOLOGIST.

WE ARE TRYING TO CONFIRM THAT STEPTOE PRESENTED A DESCRIPTION OF HIS WORK IN VENICE LAST MONTH, BUT OUR FILES DON'T HAVE IT, AND WE HAVE NOT BEEN ABLE TO REACH OLDHAM SOURCES WHO MIGHT KNOW. WILL KEEP TRYING.

THE DAILY MAIL, IN A STORY THAT PRACTICALLY COVERED PAGE ONE ON THURSDAY, NOV. 2 (ALONG WITH A PICTURE OF MR. AND MRS MONTGOMERY) REPORTED THAT THE BIRTH IS DUE FEB. 14. AT LEAST TWO OTHER LONDON PAPERS, THE DAILY EXPRESS, AND THE DAILY MIRROR, ALSO RAN MUCH SHORTER, NO PIX) STORIES THURSDAY, NOV. 2, NAMING THE MONTGOMERYS AND SAYING THEY WERE EXPECTING FEB. 14. BOTH PAPERS REPORTED DR. EDWARDS HAD CONFIRMED THE IMPENDING BIRTH. IT IS POSSIBLE THAT THE EXPRESS AND MIRROR PICKED UP THE STORY FROM THE MAIL'S EARLY EDITIONS, CONFIRMED IT AND GOT IT IN. BUT THAT'S REALLY NOT IMPERTANT. SUGGEST JUST SAY "A FEW DAYS AFTER STEPTOE'S AWARD WAS WITHDRAWN, THE DAILY MAIL AND OTHER PAPERS REPORTED, AND EDWARDS CONFIRMED, THAT SCOTSWOMAN GRACE MONTGOMERY, 32 ETC."

WE DON'T KNOW THE DATE THE AWARD WAS WITHDRAWN, BUT IT APPEARS TO HAVE BEEN AT LEAST MORE THAN ONE DAY BEFORE THE MONTGOMERYS STORY BROKE NOV. 2 IN LONDON.

EP/LNY/NYK

WE ARE TRYING TO REACH THE OLDHAM EVENING CHRONICLE NEWS EDITOR TO FIND OUT IF THE OLDHAM EVENING CHRONICLE ACTUALLY NAMED THE MONTGOMERY'S AND WHEN, BUT EARLIER HE SAID THE OLDHAM PAPER WAS FIRST WITH NEWS OF THE PREGNANCY. THE PAPER IS CLOSED AT THIS HOUR.

STORY SAYS AT WEEK'S END, STEPTOE HAD NOT COMMENTED, BUT TODAY'S (FRIDAY) LONDON "DAILY TELEGRAPH" CARRIED A STORY SAYING THAT, "SPEAKING IN MELBOURNE, AUSTRALIA, MR. STEPTOE REBUTTED CLAIMS MADE IN CHICAGO BY THE BARREN FOUNDATION" THAT HE AND EDWARDS HAD SOLD THEIR STORY TO THE NATIONAL ENQUIRER AND THAT THEY HAD FAILED TO SUBSTANTIATE THEIR CLAIMS. THE TELEGRAPH STORY SAID: "MR. STEPTOE SAID HE WAS 'OFFENDED AND SURPRISED' BY" THE FOUNDATION'S CLAIM THAT MRS. BROWN MIGHT HAVE CONCEIVED NORMALLY. THE TELEGRAPH REPORTED STEPTOE DENIED THAT THE BROWN BABY'S BIRTH WAS IN ANY WAY A HOAX.

YES, STEPTOE/EDWARDS HAVE DENIED RECEIVING MONEY FROM ANY NEWSPAPER FOR EXCLUSIVE STORIES ABOUT THEIR WORK.

SENT 2318/KEV

ETX:

EE

11.30 AM  
THUR  
WIS